Wij helpen ondernemers in Den Haag en elders in Zuid-Holland met hun Office 365 migratie

Veel ondernemers zijn al lang overtuigd van de voordelen van Office 365. Het feit dat alle medewerkers toegang hebben tot alle documenten, dat er nooit meer onduidelijkheid bestaat over versiebeheer en dat het mogelijk is om vanaf elke werkplek samen te werken helpt daar natuurlijk bij. Maar het daadwerkelijk overstappen naar Office 365 is nog heel wat anders. Zij hikken namelijk aan tegen de Office 365 migratie. Wij bieden echter support bij de Office 365 migratie.

Waaruit bestaat ons Office 365 migratie pakket?

  • We beginnen bij een Office 365 migratie altijd met een grondige inventarisatie van de bestaande IT. Enige ondersteuning van de klant is hierbij gewenst. Hoe beter deze stap namelijk wordt uitgevoerd, hoe beter de migratie kan plaatsvinden en hoe meer de voordelen van Office 365 kunnen worden benut.
  • Na deze eerste stap stellen we een plan van aanpak op voor de Office 365 migratie. Daarbij hoort ook een planning zodat alle gebruikers in de organisatie weten waar zij aan toe zijn en de overlast tot een minimum wordt beperkt. Soms kan hierbij aan nog tijd worden ingeruimd voor opleiding en andere support.
  • Vervolgens wordt het Office 365 pakket geïnstalleerd en wordt de IT infrastructuur (servers en werkstations) gereed gemaakt voor de migratie.
  • Een hele belangrijke stap die dan volgt in het Office 365 migratie proces is het synchroniseren van gebruikers en wachtwoorden, de integratie van adresboeken, agenda's en zo voort.
  • Daarna volgt het inrichten van de informatiestructuur en de migratie van mail en documenten. Belangrijk is uiteraard de migratie van mobiele devices en - zeker vandaag de dag - de nieuwe beveiliging van de infrastructuur.

Hierna kunt u aan de slag met Office 365 en zult u pas echt kennis maken met de voordelen ervan. Denk daarbij aan de lagere kosten van het beheer van de IT, een daling van het storing percentage en bovenal een IT omgeving die altijd actueel en altijd beschikbaar is.

Voorts heeft u na de Office 365 migratie een aantal functionaliteiten tot uw beschikking die voordien niet bestonden. Zo beperkt het delen van documenten zich in Office 365 niet tot uw eigen organisatie maar kunt u via Sharepoint ook documenten delen met klanten of leveranciers. Dit is veel overzichtelijker dan via mail en u houdt ook beter controle op uw informatie. Ook het delen van documenten via sociale media zal na de Office 365 migratie veel gemakkelijker zijn.

Hoewel u na de Office 365 migratie voor een groot deel kunt rekenen op het beheer door Microsoft raden we klanten toch aan om voor de migratie een partij te kiezen die niet al te ver van hen is verwijderd. Het kan bijvoorbeeld handig zijn om na de migratie nog af en toe langs te komen voor beheer en andere support.

Als bedrijf dat in Den Haag is gevestigd richten wij ons daarom vooral op klanten in Zuid-Holland of af en toe wat verder weg in de Randstad. De meeste van onze klanten zijn actief in het gebied Den Haag - Leiden - Zoetermeer - Delft. Op die manier houden wij onze prijzen laag en kunnen we snel reageren op support

Neem contact op